Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 Juli 2013 | Australië, Brisbane

Hier is weer een nieuw reisverslag! Brisbane was een erg leuke stad! De eerste 2 nachten heb ik in een hostel geslapen in de stad. Ik kwam vorige week dinsdag aan in Brisbane. In de avond heb ik een boottocht gemaakt over de rivier van Brisbane. Het was erg mooi! De hele stad en alle bruggen waren verlicht. Woensdag heb ik de stad bekeken. Ik ben naar the museum of Brisbane geweest. Het ging over de rivier van Brisbane en over de festivals die er altijd gevierd worden. Ik ben naar de Botanic garden gegaan, dat is een natuurpark aan de rand van het centrum en daarna naar the south bank of Brisbane. In the south bank was een strand aangelegd midden in de stad! Rondom het strand waren nog andere leuke bezienswaardigheden. In de avond ben ik gaan stappen in the down under bar. Donderdag ben ik naar de art gallery geweest. Dat was een erg mooi museum. Daarna ben ik naar de familie van anouk gegaan. Hun wonen een stukje buiten de stad. Ik ben daar tot maandagmorgen gebleven. Ik heb het daar erg gezellig gehad! Ik heb daar veel meegekregen over de Australische gewoontes, cultuur en echt Australisch eten! Ik heb zelfs Kangoeroevlees gegeten. Ik ben een dag naar Lone pine geweest. Dat is een zoo voornamelijk georienteerd op Koala's! Ik heb er zelfs een vastgehouden. Ze hadden allemaal dierenshows zoals: Een slangenshow (ik heb een slang geaaid), een vogelshow en een schapenshow. Er was een groot gebied met Kangoeroes waar je ze mocht voeren en met ze kon knuffelen. Ik ben naar een Aussiebarbeque geweest. De Aussies zeggen barbie i.p.v. barbeque. In Australie staan overal barbeques. In natuurparken, aan het strand. In hun vrije tijd houden ze dan ook vaak barbiefeesten. Alles wordt dan uitgestald! Koelbox, hapjes, drankjes noem het maar op! Ik ben ook op Mount cuwta geweest. Dat is het hoogste punt van Brisbane waar je een mooi uitzicht op de stad hebt. Ik was hier bij zonsondergang! Maandag ben ik in the towel of Brisbane geweest dat was ook erg mooi om te zien. Je had hier ook een mooi uitzicht over de stad. Daarna ben ik naar de sunshine coast vertrokken. Ik verblijf hier bij de oom en tante van Marco. Vandaag ben ik naar the Ginger Factory geweest. Dat is een gemberfrabriek met mooie tuinen eromheen. Daarna zijn we wat gaan eten in Cooroy. Donderdag ga ik naar de Australian zoo! Zaterdag zal mijn trip naar Fraser Island beginnen. De trip duurt 3 dagen en 2 nachten. Je overnacht dan op Fraser Island! Daar kijk ik al erg naar uit!

  • 09 Juli 2013 - 17:50

    Janne Wessel:

    Hoi annelies


    Leuk om je verhaalen weer te lezen zo te horen gaat het heel goed met je en heb je het echt naar je zin. En ook gaat het met bailey heel goed hij vind johaska heel ardig en heefd het echt naar zijn zin ik vels je je nog een hele fijne tijd daar
    Groetjes janne

  • 10 Juli 2013 - 11:46

    Marianne:

    Hey buuf! Wat een gave verhalen en mooie foto's! Je ziet er goed uit zeg! Super dat je een slang hebt durven aaien; whieeeeh! Leuk hoe je schrijft, ik zie het helemaal voor me! Je lieve moeder kwam aan de deur met 2 rozenplantjes, zo schattig; voor onze twins! Have fun down under!!! X nr. 88

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 13251

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: