1770, Airlie beach & Whitesundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu 1770, Airlie beach & Whitesundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

1770, Airlie beach & Whitesundays!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

24 Juli 2013 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal! Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag. De laatste dag dat ik in Noosa was ben ik naar het nationale park geweest. Dat was ook weer prachtig om te zien! Daarna heb ik de bus genomen naar Agnes water (1770). Ik zat daar in een leuk hostel! Ook daar ben ik weer naar het nationale park geweest wat ook weer prachtig was om te zien. Op vrijdag ben ik naar Castleway gegaan. We werden met een mini vliegtuig opgehaald. Ik mocht voorin zitten! Het was supergaaf. Je kon alles heel goed zien vanuit de lucht! Het vliegtuig landde op het strand. Het was een onbewoond eiland met alleen het kamp waar we sliepen. Er was geen douche en toilet. Het eiland was prachtig en we hebben 's avonds gezellig bij het kampvuur gezeten. De volgende dag zijn we naar de andere kant van het eiland gegaan. Hier was een prachtig strand en kon je de grotten bekijken! Het kamp leek een beetje op het tvprogramma Robinson. Naar 2 nachten en 3 dagen op het onbewoonde eiland ben ik weer teruggegaan naar Agnes water. In de avond heb ik de nachtbus genomen naar Airlie beach. Airlie beach is een supergezellige badplaats met een turkooise blauwe zee. Op maandag in de middag begon mijn boottocht naar de Whitesunday islands! Ik verbleef daar 2 nachten en 3 dagen. Op maandag zijn we een stuk gaan varen en zijn we gestopt in de buurt van Whitehavenbeach. Dit is het mooiste strand van de Whitesundays. We hebben 's nachts geslapen op het dek van de boot! Dat was geweldig. De volgende morgen zijn we naar Whitehaven beach gegaan. Dit was prachtig! Het zand op dit strand bestaat voor 99% uit silica. Dat maakt het strand zo wit en speciaal. Daarna zijn we gaan snorkelen bij Hope island. Dit is de beste plek om te gaan snorkellen bij de Whitesundays! Hier kon je de Great Barrier Reef bekijken. Het koraal was prachtig om te zien. Naast het koraal kon je ook mooie vissen zien. We hadden vissenvoer dus de vissen zaten erg dichtbij. Sommige grote vissen kon je ook aanraken. De volgende dag waren we in de morgen gaan snorkellen. Ook dit was weer prachtig om te zien. Het koraal is echt heel bijzonder om te zien. In de middag kwamen we weer terug in Airlie beach. Ik ben toen in Airliebeach naar de lagoon geweest. Dit is een zwembad aan het strand. Vanavond hebben we afterparty met onze groep van de boot en nog een groep van een andere boot. Morgenvroeg vertrekt mijn bus naar Magnetic island! Ik kijk daar al erg naar uit. Ik blijf daar tot zondagmorgen en heb zaterdagavond een concert van een New Zeelandse band. Ook zal ik o.a. Weer gaan snorkellen in de Great Barrier Reef! De tijd vliegt hier echt in Australie. Ik heb het nogsteeds erg naar mijn zin. Om mijn reis goed af te sluiten zal ik de laatste 2 weken naar Bali gaan! Ik kom 20 augustus weer terug in Nederland!

  • 24 Juli 2013 - 17:21

    Buuf:

    Lieve Annelies, wat een geweldige tijd heb je daar! Jaloersmakend hoor!!! En dan ook nog naar Bali! Wij waren daar op onze honeymoon; fantastisch! Genieten hoor meid! Dit pakt niemand je meer af! Heb je al wat leuke mensen ontmoet? En hoe vind je het eten daar? Het is daar nu winter toch? Hier schijnt volop de zon! Wij gaan zondag met vakantie! Wel goed hoor dat je de 20e weer terugkomt; geen schone, mooie mensen te zien hier aan de Rubensstraat... slordige wenkbrauwen, pukkels van de Bernado's ijs, vette huid van de bbq :-) Liefs! Marianne x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 13254

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: