Het laatste deel van Australie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Het laatste deel van Australie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Het laatste deel van Australie!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

06 Augustus 2013 | Australië, Cairns

Magnetic Island: Aangekomen in het prachtige hostel met uitzicht op de zee! Wat een fantastische plek. De volgende dag ben ik gaan wandelen naar een uitkijkpunt. Vanaf hier was er een prachtig uitzicht over het eiland en kon je zelfs Townsville zien! Daarna ben ik lekker in de zon gaan liggen. De volgende dag heb ik een 5 uur lange wandeling gemaakt over het eiland. Zowel in de bergen als over het strand. Er waren allemaal overblijfselen uit de oorlog. Vanaf het hoogste punt was er ook weer een prachtig uitzicht! In de avond had ik een concert van de Samonella's! Dit is een band uit Nieuw Zeeland. Het was een erg goed concert! De volgende dag was het tijd om verder te gaan! Op naar de laatste bestemming: Cairns! In Cairns blijf ik zo een 8 dagen. Die tijd heb je nodig in Cairns! De eerste avond ben ik gaan stappen. Tegenover mijn hostel was er een bekende uitgaansgelegenheid. De Gylligans! Hier zijn bijna alle toeristen in Cairns te vinden! Op maandag ben ik de stad gaan verkennen. Cairns is niet erg groot, maar erg gezellig. Er is ook een lagoon waar je een duik kan nemen en kan zonnen. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over de oceaan. In de avond ben ik naar de avondmarkt geweest! Dat was superleuk. Veel Australische souveniers en zelfgemaakte spullen. Dinsdagmorgen werd ik om 7 uur in de morgen opgehaald. Toen begon mijn trip naar Daintree en Cape tribulation. Daintree is het regenwoud en Cape tribulation is het strand dat hieraan grenst. Het regenwoud en de Great Barrier Reef komen samen en dat is wat dit zo bijzonder maakt. Daintree is het oudste regenwoud van de wereld. Als eerst zijn we naar een wildlife park gegaan. Daar heb ik weer even met de Kangoeroes geknuffeld en veel andere Australische dieren gezien. We kregen daar ook een presentatie over slangen en Koala's. Aangekomen in Daintree heb ik op de Daintreeriver een boottocht maken. Op de rivier heb ik Krokodillen gespot! In het begin zagen we alleen kleine Krokodillen en slangen. Daarna zagen we krokodillen van 4,5 meter! Dat was echt bijzonder om te zien! Daarna zijn we naar een uitkijkpunt gegaan waar je een mooi uitzicht had over het regenwoud en Cape tribulation. We hadden een erg goede gids die ook veel wist over de geschiedenis van de Aboriginals en over de planten en dieren van het regenwoud! We hebben een wandeltocht gemaakt door het regenwoud. Daar waren bijzondere dingen te zien! Daarna zijn we naar Cape tribulation gegaan. Dit was een prachtig strand. Het was bijzonder om te zien hoe 2 natuurwonderen samen komen. Daarna ben ik naar mijn accomodatie gegaan. Een prachtig park met soort bungalowhuisjes. De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt door het regenwoud naar Cape tribulation. Ook weer prachtig. Ook was er weer een lookout waar je een prachtig uitzicht had. De volgende dag ik naar de swimming hole geweest. Dit was een prachtige lake midden in het regenwoud. Ik heb daar gezwommen en dat was erg bijzonder. Zodra jullie de foto's zien is het wat makkelijker om voor te stellen. Op zaterdag ben ik naar de Artheron tablelands geweest. Dit is een natuurpark ten zuiden van Cairns die voornamelijk bestaat uit watervallen en regenwoud. De eerste waterval genaamd Josephine was prachtig. Ik heb daar gezwommen. Als je een stukje naar boven klom, kon je over de rotsen als een glijbaan naar beneden. Daarna kwam een 8 meter hoge waterval. Ook hier kon je weer zwemmen. Deze was ook weer prachtig! Daarna zijn we naar een lake gegaan die in een vulkaan was. Alleen van de overgeblven vulkaan was weinig te zien. Het was vooral een mooie lake. In de avond ben ik gaan stappen. Op zondag heb ik genoten van het prachtige weer aan de lagoon. Maandag was een mooie dag. Ik heb de hele dag op de boot gezeten. Het was heerlijk weer! We zijn naar 2 bekende koraalriffen geweest in de oceaan die echt prachtig waren! ookwel het hart van de oceaan genoemd. Bij de 2e koraalrif was er midden in de oceaan een mini strandje. Dat was echt zo mooi om te zien. Ik heb voor het eerst gedoken. Het was een erg bijzondere ervaring. Het koraalrif was zo mooi en ik heb een hoop mooie vissen gezien. Maandagavond heb ik mijn laatste nacht in Cairns gevierd. En dinsdag was het tijd om te gaan. Tijd om te vliegen naar Sydney. Aangekomen in Sydney ben ik naar een deel van Sydney geweest die ik nog niet had gezien. Vanaf het dak van het hostel is er een prachtig uitzicht over de stad! Morgenvroeg vertrek ik naar Bali! Ik kom daar aan in de middag. Ik ga veel dingen in Bali bekijken en doen! Het is wel gek om weg te gaan uit Australie. De tijd is echt gevlogen. Op 20 augustus on 07:15 uur zal in landen in Nederland. Maar daar wil ik nog niet aan denken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 13260

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: