Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Bali!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

16 Augustus 2013 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal. Hier een reisverslag vanuit Bali! De eerste plaats die ik ging bezoeken was Kuta. Kuta is een plaats die erg op toeristen is gericht. Ik ben daar 2 nachtjes gebleven. In Kuta was het contrast tussen arm en rijk goed te zien. Er was een groot, duur shoppingscentrum en daarnaast waren dan kraampjes waar bijna werd gesmeekt om naar hun spullen te kijken. Als je wilt shoppen moet je in Kuta wezen! De tweede dag in Kuta had ik een scooter gehuurd om een paar bezienswaardigheden te bekijken. Maar moeilijker dan gedacht! Hier in Bali zijn er vrijwel geen verkeersborden en op google maps hoef je ook niet te vertrouwen. Na een tijdje rijden en een paar keer de weg gevraagd te hebben kwam ik in het midden van het eiland uit haha. Ik heb vooral veel van de natuur gezien. In het speciaal de rijstvelden. Op vrijdag ben ik naar Ubud gegaan. Ubud is het culturele centrum van Bali! Als je meer over de cultuur wil zien moet je daar heen gaan! In Ubud is ook de Monkey forest. Dat is een natuurpark met bekende tempels en loslopende apen. De apen zijn vooral niet bang. Ik zat op een terrasje mijn broodje te eten. Die man zei al kijk uit voor je eten. Ik dacht dat zou wel meevallen.. Komt de aap op mijn tafel en pakt zo mijn broodje uit mijn handen en keek mij boos aan haha. Ik ben in Ubud naar de bekende handenlezer Ketut Liyer geweest. Hier wordt onder ander in het boek eat, pray, love over gesproken. Het was leuk om een keer gedaan te hebben. In Ubud ben ik naar een Balinese dans en muziekshow geweest. Dit vond plaats in een mooie tempel. De mensen zagen er erg mooi uit. Het was erg leuk om te zien. Ook ben ik in Ubud naar een ceremonie geweest van het Hindoeisme. Ook tijdens de ceremonie zien de mensen er erg mooi uit. Als je hier een tempel wilt bezoeken moet je een sarong dragen. De tempels zijn erg mooi van binnen. En de manier waarop de ceremonie wordt gehouden is erg bijzonder. In Ubud ben ik ook naar zilversmid geweest. Dit was erg mooi om te zien. De mensen maken alles zelf. In Bali draait het erg om kunst. Ubud wordt ookwel het centrum van de kunst genoemd. Overal zijn schilderijen te vinden. Op maandag ben ik naar Amed gegaan. Dit is een plaatsje in het noordoosten van Bali. Ik heb daar een duikcursus voor mijn PADI certificaat gedaan. Dan mag je overal over de wereld zelf duiken. Ik heb op veel mooie plekken gedoken. Ik heb gedoken bij een oud schip vanuit 1952. Er was allemaal koraal op gegroeid en je kon in het schip zwemmen. Dit is in Tumbalem een bekende duikspot. Ook de andere duikspots waren erg bijzonder. Er was een muur van koraal die je helemaal rond kon zwemmen. Heel veel mooi koraal en vissen. Op donderdag ben ik naar Sanur gegaan. Dit is de laatste bestemming van de reis. Maandag is het alweer voorbij. Hier in Bali zie je heel veel van de cultuur. Op elke hoek van de straat staan tempels. In de natuur van Bali zijn voornamelijk mooie rijstvelden, stranden en vulkanen te vinden. Als je op reis bent zie je hoe andere mensen leven. Je krijgt veel respect, zelfs voor de lucht die je inademt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 1048
Totaal aantal bezoekers 13257

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: