Byron bay and the Gold coast! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Byron bay and the Gold coast! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Byron bay and the Gold coast!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 Juli 2013 | Australië, Byron Bay

Het is tijd voor een nieuw reisverslag! Tot afgelopen zaterdag ben ik in Byron bay geweest! Byron bay heeft naast de mooie natuur, een gezellige winkelstraat en goede uitgaansgelegenheden. De eerste dag heb ik het lighthouse bekeken. Het is een vuurtoren op het hoogste punt van het natuurgebied. Naast het lighthouse was het meest oostelijke punt van New South Wales. Je had hier een prachtig uitzicht! De stranden zijn prachtig! In Byron bay zijn veel surfers, maar het plaatsje staat vooral bekend als een hippiestad. Ik heb een dagtour gedaan naar Nimbin. Het is plaatsje 2 uur ten westen van Byron bay. We werden vervoerd in een hippiebus met hippiemuziek. In Nimbin was veel meer te zijn van de hippiecultuur. Alle winkels waren vol met hippiesieraden en kleding. Nadat we rondgekeken hadden in Nimbin konden we genieten van een barbequelunch. In Byron bay ben ik 2 avonden gaan stappen. Ik ben naar de Cheeky monkeys geweest. Dit is een bekende discotheek waar voornamelijk veel backpackers te vinden zijn. Zaterdag was het tijd om verder te gaan naar de Gold coast. In de Gold coast ben ik gaan logeren bij locals. Dat is erg leuk omdat je dan meer van de Australische cultuur kan zien. In de hostels zie je backpackers van over de hele wereld, maar kom je weinig Aussies tegen. Locals weten vaak de mooiste plekken waar veel backpackers niet komen. Tijdens mijn verblijf kon ik genieten van heerlijke maaltijden en Chai! Ze hebben mij de Gold coast laten zien. Jammer dat het weer niet mee zat.. Regen! Echt Australisch eten voor op brood is Vegemite! De Aussies vinden het lekker omdat ze het van jongs af aan al op hun brood krijgen. Ik zal een potje meenemen naar Nederland zodat jullie het allemaal kunnen proeven. Lekker is anders..Morgen zal ik vertrekken naar Brisbane! Ik zal dan verblijven bij familie van anouk! Ik kijk er al erg naar uit. In Brisbane ga ik ook een bezoek brengen aan een Koalapark waar je ze mag vasthouden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 13254

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: