Noosa & Fraser Island! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Noosa & Fraser Island! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Noosa & Fraser Island!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

16 Juli 2013 | Australië, Noosa Heads

Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag! Tot en met vrijdag 12 juli was ik in Marcoola. Op donderdag ben ik naar de Australian zoo geweest! Dit is de zoo die bekend is gemaakt door Steve Irwin! Het was een erg mooi park waar veel te zien was! Ik heb een olifant gevoerd, ik ben naar een krokodillenshow en een tijgershow geweest. Ook in deze zoo kon je weer met de Koala's en Kangoeroes knuffelen. Op vrijdag ben ik weer verder gegaan naar Noosa! Noosa is een erg leuke plaats waar ik in een super leuk hostel verblijf. De eerste dag was ik naar de Main street geweest. Het is de hotspot van Noosa waar leuke winkeltjes zijn en een prachtig strand. Op zaterdag begon mijn avontuur naar Fraser Island! We waren met een groep van 21 mensen. We werden met een bus naar Rainbow beach gebracht. Vanuit daar gingen we met een 4 wd verder om met de boot naar Fraser Island te gaan! We zaten met 7 mensen in een auto. Fraser Island is een prachtig eiland. Met de 4 wd konden we over het strand crossen en in het binnenland. We zijn de eerste dag naar een zoetwater meer geweest in het binnenland. Daar ben ik gaan zwemmen. Het water was zo helder! Daarna zijn we naar de camping gegaan. We sliepen in tenten en in de avond zaten wij gezellig met een hapje en een drankje bij het kampvuur. De tweede dag zijn we weer het eiland gaan verkennen. Je kon vanaf Fraser Island Walvissen en Dolfijnen zien. We zijn naar een meer geweest die vanuit het binnenland tot de zee liep. Echt prachtig! Daarna zijn we naar het hoogste punt gegaan. Vanuit daar had je een schitterend uitzicht! We hebben gezwommen in een Champagne pool. Je kon niet zwemmen in de oceaan, omdat er giftige kwallen en haaien zaten. Aangekomen op de camping zijn we een wandeling gaan maken. We kwamen in een prachtig stuk wat volledig uit zand bestond. We gingen daar de zonsondergang bekijken. Toen het donker werd zij we terug gegaan, maar we wisten de weg niet meer terug. Het bestond alleen uit zand en we moeten terug door het regenwoud. Nadat iedereen de foto's had teruggekeken hebben we uiteindelijk devweg terug gevonden. Aangekomen op het kamp werd mij verteld dat mijn bikini was meegenomen door een dingo. Ik dacht nou die maakt een grapje, maar mijn bikini was serieus weg haha. Dingo's zijn soort vossen die leven op het eiland. Je moet oppassen voor ze omdat ze aggressief kunnen zijn. Over het algemeen alleen als ze honger hebben en in het donker. Er liepen ook slangen daar moet je hier in Australie goed voor uitkijken. We hadden een heerlijke barbeque en een gezellig avond! De volgende dag hebben we een wandelroute gedaan naar het binnenland waar je een zandoppervlakte kon zien en een meer. Ook weer prachtig! Na de lunch zijn we terug gegaan naar Noosa! In Noosa konden we genieten van een afterparty met pizza en drankjes. Bij het hotel was een disco/bar en daarna zijn we nog naar een disco/bar in de stad geweest. Morgen ga ik nog een dagje Noosa verkennen en dan ga ik aan het eind van de dag naar 1770 (Agnes Water). Dit is een bekende plaats waar ik een helikopter tour ga maken naar een eiland. Daat zal ik 2 overnachtingen doen op een camping. Je kan daar ook snorkellen! Daar kijk ik al erg naar uit! Daarna ga ik naar Airlie beach waar mijn zeiltrip naar the Whitesunday Islands zal plaatsvinden! Ik overnacht dan 2 dagen op de boot! Nou dat klinkt allemaal erg vervelend.. De foto's komen nog!

  • 16 Juli 2013 - 16:25

    Buuf:

    Hey buuf!
    Wat een heerlijk lang verslag weer van je! En wat maak je een hoop gave dingen mee! Lekker om bij weg te dromen, nu we zelf ook bijna vakantie hebben... Genietze! Liefs! De overbuurtjes

  • 16 Juli 2013 - 19:15

    Mia:

    Hoi Annelies, leuk om je reisverslagen te lezen! Wat een ervaring om zo'n reis te doen! Geniet nog van alles wat komen gaat, de reis is nog lang! Liefs Mia xx

  • 17 Juli 2013 - 12:14

    Diana:

    Hi Annelies,wat heb jij een leuke tijd zeg...en wat jij allemasl meemaakt! Handig dit allemaal op te schrijven wat zoveel onthouden en klaar zn voor nw avonturen......laterblees jij dit net als wij met veel plezier terug! Go for it girl! Hartelijke groetjes x diaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 13251

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: