De laatste week in Thailand & Laos. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu De laatste week in Thailand & Laos. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

De laatste week in Thailand & Laos.

Door: Annelies Herikhuisen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

06 September 2015 | Laos, Luang Prabang

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit Azië! Momenteel ben ik in Laos, maar eerst blik ik terug naar mijn laatste week in Thailand.

Na genoten te hebben van al dat heerlijke eten en de mogelijkheid om te praten, werd het toch echt tijd voor een nieuw avontuur.Op naar de jungle!In de ochtend werd ik opgehaald om naar de jungle in Mae Wang te gaan. Dit is ongeveer 2 uur rijden vanaf Chiang Mai. Na een bezoekje bij de olifanten begon de wandeltocht. Onze gids wist erg veel af van de jungle en wist overal verschillende planten en insecten vandaan te halen. Tijdens de eerste dag hebben we veel watervallen gezien en werd de tocht afgewisseld door regenwoud en bos. Aan het einde van de dag kwamen we aan in een klein dorpje in de bergen waar we verbleven. Het is bijzonder om te zien hoe de mensen hier leven met de middelen uit de natuur. De huizen zijn gebouwd van bamboe en bladeren en er wordt gekookt met echt vuur in een hutje. Er wordt gegeten van bladeren met zelfgemaakte stokjes en er wordt gedronken uit glaasjes van bamboe. Zelfs de gitaar was gemaakt van materialen uit de natuur. De tweede dag zijn we naar het volgende dorpje gelopen. De locatie was hier aan een waterval, wat overigens ook de douche was. De derde dag zijn we naar een rivier gelopen waar we gingen bamboeraften. Het was een heerlijke tocht in de jungle!

Daarna ben ik naar Pai geweest. Een klein dorpje 3 uur boven Chiang Mai. Met een scooter kan je hier het beste de omgeving verkennen. Er is hier veel te zien. Je hebt een rood berggebied wat ze de canyon noemen, hotsprings in de bergen en verschillende watervallen. Met een scooter kan je naar de kleinere dorpjes in de bergen. Hier zie hoe de Thaise families leven. In Pai hangt er een leuke sfeer!

Daarna werd het tijd om de kant van Laos op te gaan. Onderweg ben ik nog in Chiang Rai geweest waar je de bekende witte tempel kan bekijken. Aan deze tempel wordt nog steeds gebouwd, je kan het vergelijken het Sagrada familia project in Barcelona. Vanaf Chiang Rai heb ik een lokale bus gepakt naar de grens van Laos. Ik probeer tijdens mijn reis veel in aanraking te komen met de locals. Dat maakt de reis bijzonder. Tijdens mijn reis in Thailand had ik meer toerisme verwacht. Ik vond dat dit erg meeviel, dit heeft waarschijnlijk te maken met dat het nu laagseizoen is. Het was een mooie tijd in Thailand! Op naar Laos!

Mijn eerste bestemming in Laos in Luang Namtha. Deze plek staat bekend om de jungletochten die je er kan maken. Tijd dus voor een tocht van 3 dagen en 2 nachten. Dit kon je wel echt jungle noemen zeg! Er waren weinig paden en het was glad door de regen. Ik ben wel 20 keer onderuit gegleden, maar de tocht was zeker de moeite waard! Het regenwoud met de watervallen was prachtig! We sliepen de eerste nacht in een klein dorpje in de bergen. De tweede dag leek het droog toen we de tocht begonnen. Toen we op de helft waren begon het te stortregenen. Het hele regenwoud bestond zowat uit rivier. Toen we bijna bij onze slaapplek waren aangekomen moesten we een grote rivier over. De rivier stond erg hoog door de regen en er was een sterke stroming. De gids zei dat hij dit nog nooit had meegemaakt en wist zelf ook niet zo goed wat we moesten doen. Toen vonden we verderop een dikke boomstam die over de rivier lag. Toen zijn we daar over geklommen. Dit ging niet zo soepeltjes. Er was iemand in het water gevallen en kon nog net een tak vasthouden. Gelukkig was hij uiteindelijk gered en begon de klimtocht omhoog. Na 3 uur omlopen kwamen we aan bij onze slaapplek. Een klein dorpje met een familie uit Laos. Ik ben nu wat dans moves uit Laos rijker en ik ben op de hoogte van de lokale muziek! Kortom, als je opzoek bent naar een echte jungle ervaring, dan moet je naar Luang Namtha. In Laos heb ik al kunnen genieten van croissants en stokbrood! Laos was vroeger een Franse kolonie.

Ik ben nu in Luang Prabang waar ik weer opzoek ga naar nieuwe reisavonturen!





  • 06 September 2015 - 06:54

    LiesBeth :

    wat EEN mooi ver slag. Geniet. Er Maar Goed van liefs van mij. En tot gauw

  • 06 September 2015 - 09:47

    Aagje:

    Spannend zo'n jungle, heb je er nog bijzondere dieren ontmoet? Mooie verslagen Annelies. kwam je in de jungle toe aan de meditatie die je hebt geleerd?

  • 06 September 2015 - 11:00

    Mia Ketelaar:

    Wauw Annelies wat een spannende ervaring! Je maakt veel mee in die 2 maanden, wat een herinnering is dat voor later! Heel veel plezier de aankomende tijd!! Gr. Mia xx

  • 06 September 2015 - 11:18

    Wilma:

    Lieve Annelies!.. Ik ben zo trots op jou als ik je verslage lees!..
    Stoer wijf!!!x

  • 06 September 2015 - 20:06

    Buurtjes:

    Lieve Annelies, vol bewondering lezen we je mooie verslagen! Wat schrijft je leuk! Knap hoe je met open armen elk avontuur in stapt! Enjoy! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 13229

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: