India - Reisverslag uit Bangalore, India van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Bangalore, India van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

India

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

29 November 2015 | India, Bangalore

Het is alweer een tijdje geleden dat ik van mij heb laten horen. Er zitten alweer 3 weken op in India. Het is weer een hele andere wereld hier vergeleken met de andere land waar ik ben geweest. Ik kwam in het weekend aan in India. In verblijf hier in een huis van de stage. De eerste dag ben ik meteen op pad gegaan. Ik ben naar de botanische tuinen geweest en naar een bekende markt in Bangalore. Ik heb daar meteen kennis gemaakt met de traditionele Indische kleding. Ik heb zelf ook een traditionele outfit gescoord. Op maandag begon mijn stage. De stage is 3 km vanaf het huis waar ik verblijf. De stage is in een universiteit ziekenhuis. In het ziekenhuis zijn meer stagiaires die medische opleidingen volgen. De eerste week heb ik het brandwondencentrum mogen ervaren. Dit was echt heftig. Veel patiënten waren volledig verbrand. Op de afdeling waren er 3 grote zalen 1 voor kinderen, 1 voor mannen en 1 voor vrouwen. De meeste verbrandingen zijn ontstaan door het gas fornuis. Hier is dat niet altijd zo veilig als in Nederland. In de week dat is er was was er ook Diwali in India. Dat is een 3 daags feest, dit is een beetje wat kerstmis voor ons is. Er wordt veel vuurwerk afgestoken. Tijdens het festival zijn er daarom ook veel nieuwe patiënten bijgekomen op de afdeling. Op de brandwonden afdeling zijn er veel mensen die het niet overleven. Ze zijn te erg verbrand om er nog levend uit te komen. Tijdens mijn week heb ik veel meegekregen over de Indische gewoontes en heb ik veel Indische gerechten gegeten. Mijn favoriete gerecht is Masala Dosa. Op donderdagavond werd ik gebeld door een meisje van de organisatie of ik nog niet gek werd en of ik het leuk vond als ze mij zou meenemen. Toen ik aankwam bij haar huis zat het hele huis vol met vrienden. Het was heel gezellig. De volgende dag werd ik meegevraagd naar Coorg. Dit is een plaats in een natuurpark ongeveer 250 km van Bangalore. Op zaterdagochtend zijn we om 5 uur ‘s morgens vertrokken met in een grote jeep, we waren met zijn 7 en. Aangekomen in Coorg zijn we naar een grote Tibetaans tempel geweest. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een slaapplek in de bergen. Daar vonden wij een super groot en mooi huis midden in de natuur wat door een familie werd gerund. We hadden eten gehaald en zijn op het balkon gaan genieten van lekker eten, de natuur en de gitaar. Aan het eind van de avond zijn we nog de natuur in geweest om de sterrenhemel te bekijken, het was heel helder! Toen zijn we gaan slapen en zijn we om 4 uur opgestaan. Er scheen een moment te zijn voor de zonsondergang dat er een volledige stilte zou plaatsvinden. Ik zou je vertellen. Die was er niet, dus na de zonsondergang hebben we de ogen weer even dichtgedaan. Toen we wakker werden kregen we een Indisch ontbijt. Daarna zijn we op pad gegaan. We gingen naar het Nagerhole nationaal park. Dit was een super groot natuurpark. We konden met de jeep door het park rijden. Toen hebben we voornamelijk apen en herten gezien. Er was ook een mogelijkheid om met een gids en een speciale jeep in het park te gaan, maar helaas was het niet mogelijk door het weer. Dan zouden de dieren zich niet echt laten zien. Toen zijn we weer richting Bangalore gegaan. Onderweg hebben we een hapje gegeten en zijn we gestopt in Mysore. Hier staat een heel mooi paleis. Het was prachtig verlicht. Daarna zijn we terug naar huis gegaan.

Op maandag begon de tweede week van mijn stage. Ik heb drie dagen op de dermatologie stage gelopen. Dit was erg leerzaam. Ik heb zoveel verschillende casussen gezien. Op donderdag kwam er een professor uit Amerika. Hij kwam hier voor een project. We zijn langs bedrijven geweest en op vrijdag ging hij een presentatie geven in het ziekenhuis waar ik stage loop. Op zaterdag ben ik naar een congres geweest. Het congres ging over mensen met beperkingen. Er werden verschillende presentaties geven. Ik mag volgend jaar ook gaan helpen met een van de projecten. De bedoeling is dat het een wereldwijd project wordt. Dus ik kijk wel even wat mijn volgende bestemming wordt. Na het congres was het tijd om van het weekend te genieten. Ik heb afgesproken met de mensen die ik vorige week ontmoet heb en op zaterdag hebben ze mij meegenomen naar een restaurant gevestigd in het bekende MG road. Deze plek staat bekend om de velen restaurantjes en barretjes.

Week 3 stond in het teken van een congres in Mysore. Dit is een congres over de gezondheidszorg en de sociale problemen. Het was een internationaal congres en er waren mensen van over de hele wereld. Het congres vond plaats op op de universiteitscampus. De campus is hier zo groot ze hebben zelfs een guesthouse op de campus. Tijdens het congres vonden velen presentaties en workshops plaats. Ook heb ik zelf een presentatie gegeven over de huidtherapeut. Tijdens mijn verblijf in Mysore ben ik op de Mysore hill geweest. Er was hier een prachtig uitzicht over de stad. Ook ben ik nog naar een tempel geweest 2 uur vanaf Mysore. Dit was een bekende tempel. Op vrijdag ben ik weer terug gegaan naar Bangalore met de trein. Dit was een hele ervaring aan zich. Ik zat bij een paar hele gezellige lokale mensen die met mij op de foto gingen en mij eten gaven. De hele weg hebben ze gezongen en er zaten zelfs mensen boven op de bagage rekken. Dat is nog eens gezelligheid in de trein. Aangekomen in Bangalore werd ik meegenomen naar een café om een drankje te doen. Het was erg leuk om dit gedeelte van Bangalore te zien. Op zaterdag heb ik een rondleiding achterop de motor gehad door de stad. Aangezien ik volgende week India alweer verlaat, ben ik blij dat ik al veel van de stad heb gezien.´S avonds ben ik naar een jazz concert geweest en daarna nog naar een andere bar.

Zaterdag vlieg ik naar Nepal. Daar ga ik 2 weken helpen in zorgkampen die ze hebben opgericht voor de mensen die getroffen zijn door de aardbeving. Daarna verwacht ik nog 1,5 week te blijven om de rest van de natuur in Nepal te verkennen. Ik heb veel zin om naar Nepal te gaan, maar ik vind het wel jammer dat ik India al ga verlaten.

Dit was het voor nu. Jullie horen weer van mij in mijn volgende reisverslag.

  • 03 December 2015 - 20:14

    Wilma:

    Lieve Annelies!.. Ben zo trots op je als ik je "avonturen" lees!..
    En dat je daar een stage plaats "geritseld"heb!!.. You go girl!..x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 13237

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: