Vietnam & mijn nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Bangalore, India van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Vietnam & mijn nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Bangalore, India van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Vietnam & mijn nieuwe uitdaging!

Door: Annelies Herikhuisen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 November 2015 | India, Bangalore

Wat is de tijd toch snel gegaan! Ik ben nu alweer aan het einde van mijn reis door Thailand, Myanmar, Laos, Combodja & Vietnam. Nu eerst meer over het laatste gedeelte van Vietnam!

De laatste keer dat ik jullie op de hoogte stelde over mijn belevenissen was ik op weg naar Hue in het midden van Vietnam. Hue is een ontwikkelde stad en heeft ook minder ontwikkelde delen. Ik ben hier 2 nachten geweest. Hier heb ik vooral geschiedenis meegekregen en heb ik een kijkje genomen op de lokale markt. Geweldig om alle verschillende groenten, fruit en kruiden te zien. Tijdens mijn reis heb ik zoveel voedsel leren kennen waarvan ik niet eens wist dat het bestond.
Tussen Hue en Hoi An ligt er een stuk van 150 km aan prachtige natuur. Ik heb dit stuk afgelegd met de scooter. Er was een route helemaal door de bergen met een prachtig uitzicht op de zee. Onderweg was er een mooie waterval waar het water super helder was.

Hoi An: Dit is een bekende plaats in Vietnam. Er zijn veel tempels, lampionnen en veel gezelligheid. Het is wel wat toeristisch, maar dat is ook wel lekker op zijn tijd. Tijdens mijn verblijf in Hoi An heb ik een toer gedaan naar My Son. Dit zijn tempels die op de wereld erfgoedlijst staat. Hier zijn wel veel tempels gebombardeerd in de oorlog, maar ze hebben het nog aardig weten te herstellen. Het bijzondere was dat de tempels zonder cement zijn gebouwd. Op de dag van vandaag weten ze nog steeds niet hoe dit mogelijk is. Misschien met rijst? Tijdens de uitstap heb ik veel meegekregen over de oorlog. Er was een gids die er zelf ook nog veel van had meegemaakt. Daarna zijn we met de boot terug gegaan naar Hoi An.
Vanaf Hoi An heb ik de nachtbus genomen naar Dalat. Dit was 18 uur met de bus, maar onderweg heb ik in Nha Trang nog lekker een duikje in de zee kunnen nemen. Aangekomen in Dalat werd ik hartelijk ontvangen in mijn nieuwe verblijf. Ik verbleef daar in een guesthouse die gerund door 2 dames van 23 en 25. 'S avonds zijn we met iedereen uit het guesthouse uit eten geweest en naar de nachtmarkt. De Nederlanders onder ons zagen daar opeens een hallo Jumbo boodschappentas. Ook tassen van de Action, Wibra en Zeeman wilde ze ons verkopen. We zijn natuurlijk wel even met haar op de foto gegaan. Daarna zijn we naar een live muziek bar gegaan wat erg leuk was.
De volgende dag stond in het teken van abseilen in watervallen en andere gevaarlijke activiteiten. Eerst gingen we van een berg abseilen om te oefenen en daarna in 2 watervallen. Dat was echt super gaaf! Verder waren er nog glijbanen van rotsen en ben ik van een 11 meter hoge rots afgesprongen in een waterval.

Saigon/Ho Chi Minh City: Dit was de laatste bestemming in Vietnam. Tijdens mijn verblijf was het Halloween. Dit werd grootst gevierd. Met alles wat ik kon vinden heb ik de mensen in het hostel opgemaakt en zijn we de straat op gegaan. Alle locale waren helemaal in Halloween outfit dat was erg leuk. Daarna zijn we naar een nacht club geweest met het thema Halloween. In de nacht club waren zowat alleen maar locale te vinden. Het was vooral leuk omdat er weinig nacht clubs in Azië zijn te vinden. We waren wel een beetje overdressed met onze volledige Halloween outfit, de locale hadden vooral galajurken aan met een kleine toevoeging van schmink of een accessoire. Bij Saigon is veel geschiedenis over de oorlog te vinden. Ik heb hier een bezoek gebracht aan de Cu Chi tunnels. Hier leefden de Vietnamezen voor jaren onder de grond. Ik ben zelf ook in de graven geweest. Het was erg claustrofobisch en warm. De graven waren voor de toeristen iets verruimd. Dat was juist het verhaal achter de graven. De Amerikanen waren te groot om in de graven te komen. Gedurende dag werden velen bommen gegooid in de graven, maar de Vietnamezen wisten hier goed aan te ontkomen. Gedurende dag verplaatsten ze zich onder de Amerikaanse basis waar hun tunnels ook liepen. Dit wisten de Amerikanen niet. Tijdens het bezoek mochten we proeven van de maaltijd die de Vietnamezen hier dagelijks aten. Het waren sticky aardappelen. Het was best lekker, maar om dit 12 jaar lang te eten zal ik niet aan moeten denken.

De bedoeling was eigenlijk dat ik vanaf Vietnam meteen naar India zou vliegen, maar het lukte niet helemaal met de visum. Ik ben daarom naar Bangkok gevlogen om daar de visum opnieuw aan te vragen. Tijdens het wachten ben ik 3 dagen naar het zuiden van Thailand gegaan. De plaats heet Prachuap Khiri Khan. Het is 250 km ten zuiden van Bangkok. Hier waren bijna geen toeristen te vinden en ik verbleef in een hele leuke homestay. Hier waren mensen al voor een langere tijd, sommige al voor 11 maanden. Het voelde een beetje als een huis ver van huis. De omgeving was vooral erg mooi. De mensen die er al langer zaten wisten dan ook goed alle bijzondere plekjes te vinden. Tijdens mijn verblijf bleven er maar lekkere gerechten komen en de laatste avond hebben we lekker verse vis gegeten. De perfecte afsluiting van mijn reis door zuid-oost Azië!

Ik ben goed aangekomen in India. Ik ga stage lopen in Bangalore. Ik ga stage lopen in het ziekenhuis, waar ik veel mee zal krijgen van verschillende huidziekten en huidproblematiek en de behandelingen hiervan. Tijdens mijn stage ga ik ook 4 dagen naar een conference in Mysore (2 uur vanaf Bangalore). Ik zal hier zelf ook een presentatie geven over de huidtherapeut. Het beroep is nog vrij bekend, tijd dus om hier verandering in te brengen! Tijdens het conference zal er ook een traditioneel Indisch festival plaatsvinden. Goede timing dus! Ook ga ik rond kerstmis nog Sri Lanka verkennen. Volgende maand zal ik meer vertellen over mijn stage in India! Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!


  • 07 November 2015 - 09:22

    Wilma:

    TOPPIE!.. Geen ander woord voor!!.. WORLDTRAVELLER!!xxx

  • 18 November 2015 - 22:31

    Coos En Jan Bosch De Buren Van Oma/opa.:

    Hallo Annelies
    We hebben je reisverslag gelezen. Wat heb jij een geweldige reis met allerlei ervaringen opgedaan. Wat goed dat je overal zo welkom bent ,dat je kennis kunt maken met het leven, wonen en werken van de bevolkig.
    We hebben enorm veel waarderingen verbazing hoe jij je reis organiseert enhoe jij je zo overgrote afstanden weer te verplaatsen en hoe je telkens weer aan je nieuwe reisdoelen komt. Maakt jij je reis via een organisatie of richt jij je reis zelf in.
    We zullen blijven volgen. Intussen begint het hier te winteren terwijl jij je in de oosterse zon kunt warmen gaan wij de koude tegemoet.
    Jij vervolgt je reis in Sri lanka en zal daar ook kertsmis vieren.
    Graag wensen we je een goede reis een heel goed en gezond verblijf fijne kerstdagen
    En een voorspoedig Nieuwjaar. Geniet van je reis en kom weergezond en heel, heel veel ervaringen weer naar huis.

    Hartelijke groet, we zijn enorm trots op je en op hetgeen je doet.


    Coos en jan Bosch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 13233

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: