Laos & Combodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu Laos & Combodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelies Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Laos & Combodja!

Door: Annelies Herikhuisen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 September 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit het verre oosten. Ik vermaak mij hier nog steeds prima! In dit verslag vertel ik over mijn avonturen in Laos en mijn eerste stop in Combodja.

Luang Prabang: in Luang Prabang kan je je hart ophalen aan stokbrood en croissants. Dat is wel even wat anders dan rijst en noedels. Luang Prabang is een prachtige, schone stad. Een van de mooiste Aziatische steden die ik tot nu toe heb gezien. Ik heb hier en paar bijzondere tempels gezien, mogen genieten van het uitzicht over de Mekong en ik ben naar een grote waterval geweest. Je kon helemaal in de waterval lopen met trappen en door het regenseizoen stond de waterval heel hoog.

Vang Vieng: naast de natuur zie je in Vang Vieng weinig van de lokale cultuur. Er wordt hier vooral gefeest. In Vang Vieng heb je het bekende "tubing". Je gaat met een band de Mekong op en onderweg kan je stoppen bij vier bars. Bij de bars kan je voetballen, dansen, tafeltennissen en basketballen.

Na Vang Vieng heb ik een korte stop gemaakt in Vientiane. Dit is de hoofdstad van Laos. Hier zie je veel Franse invloeden terug zoals de rechte lijnen en een gebouw dat lijkt op de Arc de Triomphe. Verder heb ik een park en de boulevard bekeken. Daarna was het tijd om naar Thakhek te gaan.

De loep in Thakhek: in Thakhek hebben we een loep gemaakt met de scooter. Het uitzicht vanaf de bergen was geweldig! In totaal was de loep 450 km en we hebben het in 3 dagen gedaan. De eerste nacht sliepen we in een klein dorpje in de bergen. Door de bergen loopt een grote rivier waar kleine eilandjes in liggen. Tijdens de loep zijn we veel kleine zij weggetjes in gegaan, waar we een goede indruk hebben gekregen van het dagelijkse leven van de bevolking in Laos. De tweede nacht hebben we in Konglor geslapen. De Konglor cave is een grote grot van 7 km lang. Van binnen is de grot alleen met een boot te bekijken. We hebben een boottocht gedaan in de grot en gezwommen. Dit was prachtig om te zien! De loep was erg leuk. Je komt met de scooter op plekken waar de mensen bijna nooit toeristen zien. Met handen en voeten moet je dan dingen proberen duidelijk te maken. Dat levert hilarische momenten op.

De loep in Pakse: in Pakse hebben we weer een loep met de scooter gemaakt. Dit was een loep van 200 km en we hebben dit in 2 dagen en 1 nacht gedaan. Onderweg hebben we veel watervallen gezien en zijn we naar een koffieplantage geweest. Aangekomen in Tad Lo sliepen we in een guesthouse met uitzicht op een waterval.

De 4000 eilanden: in het zuiden van Laos heb je 4000 kleine eilanden in de Mekong. Op 3 eilanden is er een mogelijkheid om te verblijven. We verbleven op Dondet. Tijdens het verblijf hebben we een Kajaktocht gemaakt. Tijdens de tocht hebben we de eilanden goed kunnen bekijken en hebben we dolfijnen gespot! Dit was alweer de laatste bestemming in Laos. Wat is de tijd gevlogen.

Na 3 weken in het mooie Laos werd het tijd om Combodja te verkennen. De eerste stop was in Banglung. Veel reizigers slaan deze bestemming over. Wat ik niet begrijp, maar het leuke daaraan is dat het erg ontoeristisch is. Het was zeker de moeite waard! De eerste dag zijn we met de scooter naar een meer in een vulkaan geweest en naar 2 bijzondere watervallen. De volgende dag was het tijd voor een nieuwe jungletocht. Dit keer 2 dagen en 1 nacht. Het mooie aan deze tocht was dat we in de jungle sliepen. Na een dag wandelen kwamen we aan bij een grote waterval. Daar hebben we in een hangmat geslapen. Dat was echt supergaaf. Lekker bamboe en bamboesoep gegeten. Als ik terugkom heb ik zowat geen bucketlist meer over..





  • 27 September 2015 - 20:08

    Buurtjes:

    Lieve Annelies,
    "Met aandacht wordt alles mooier!"
    Wat bijzonder om te lezen hoe je geniet van jouw reis en welke onvergetelijke keuzes je keer op keer maakt!
    We kijken nu al uit naar je volgende verslag :-)
    Enjoy dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Annelies

Van 10 juni tot en met 21 augustus zal ik te vinden zijn met mijn rugtas in the land down under. Het Australië avontuur zal dan eindelijk beginnen! Mijn reis zal beginnen in Sydney. Zodra ik Sydney heb gezien zal mijn surfkamp beginnen! Het surfkamp zal een week duren. Tijdens het surfkamp zullen we van Sydney tot Byron Bay reizen. Daarna zal de reis verder gaan langs de oostkust. Als ik in Cairns ben aangekomen ga ik een duikcursus volgen in the Great Barrier Reef. ( De mooiste Koraalzee van de wereld!) Mijn terugvlucht zal 21 augustus vertrekken vanuit Sydney. Waar ik heen ga nadat ik Cairns heb bekeken staat nog open. Het lijkt mij leuk om naar Alice springs te gaan. De Great Oceaan Road en Melbourne staan hoog op mijn lijstje. Tijdens mijn reis zal ik reisverslagen gaan schrijven en foto's toevoegen. Zo houd ik jullie op de hoogte over mijn avontuur!

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 13226

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 14 November 2015

Reis 2015 Azie

23 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 21 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: